Vrijdag 10 januari jl. hield vv Hapert haar nieuwjaarsreceptie in de eigen goed gevulde kantine. De beste wensen gingen rond zoals het balletje rondgaat in een goed geoliede voetbalmachine. Snel en soepel werden de handen geschud en met vlotte heupbewegingen werden de mensen ontweken die al een hand hadden gekregen, op naar de volgende. Uiteindelijk had iedereen wel een lam handje van het schudden en kon er worden overgegaan naar het officiële gedeelte van de avond.

Nieuwjaarsspeech voorzitter.

“SAMENKOMEN IS EEN BEGIN

BIJ ELKAAR BLIJVEN IS VOORUITGANG

SAMENWERKEN IS EEN GROOT SUCCES”

Met deze uitspraak van een oud-president van VS (Quizvraag: welke?) begon voorzitter Gerard Straatman zijn Nieuwjaarsspeech. Een speech waarin teruggeblikt werd naar 2019 en vooruitgekeken naar 2020 (voor de volledige tekst zie www.vvhapert.nl). Een belangrijk punt wat de voorzitter aanhaalde is goed blijven communiceren met elkaar en dan liefst op een persoonlijke manier. Dus niet zoals het tegenwoordig gaat alleen via de app, terwijl de persoon bij wijze van spreken een meter van je af staat. Ga het gesprek aan en voorkom een hoop ruis op de lijn want alles wat je in een app-groep zet is alleen maar tekst. Dat kan iedereen anders interpreteren. Omdat je geen lichaamstaal ziet is het steriel. Daarom moeten we, om misverstanden te voorkomen, problemen persoonlijk bespreken en niet via app-groepen. Een wijze les van onze voorzitter die meteen ook aankondigde met zijn laatste nieuwjaarstoespraak bezig te zijn. Na 14 jaar kondigde voorzitter Gerard Straatman zijn afscheid aan. Voor hem heeft iedereen een houdbaarheidsdatum en Gerard vind dat die van hem is bereikt. Er is inmiddels een commissie opgericht die op zoek is naar een nieuwe voorzitter. De verwachting is dat dit medio 2020 zijn beslag zal krijgen. Uiteraard zal hier nog de nodige aandacht aan worden besteed tegen die tijd.

Jubilarissen.

De voorzitter mocht nog eenmaal de jubilarissen in het zonnetje zetten en hij had voor alle personen een mooie bloemlezing paraat met de nodige anekdotes. Alle jubilarissen kregen het bijbehorende speldje en een mooie bos bloemen van bloemenatelier Ad Basten, die zelf ook tot de jubilarissen behoorde.

De jubilarissen dit jaar (op de foto van links naar rechts):

Herbert de Krom (40 jaar lid), Rob Wouters (25 jaar lid), Stefan Verdonschot (50 jaar lid), Ad Basten (40 jaar lid), Ruud Luijten (25 jaar lid), Martijn van de Boomen (25 jaar lid).

Marije Fransen benoemd tot vv Hapert “Verenigingsvrouw van het Jaar 2019”.

Vast onderdeel van de receptie is de bekendmaking van de “verenigingsman/vrouw van het jaar” met daaraan verbonden de “Harrie Snelders trofee”. Elk jaar heeft het bestuur de moeilijke taak om deze man/vrouw te benoemen. Inderdaad moeilijk, want dat wil zeggen dat we altijd voldoende kandidaten hebben die hiervoor in aanmerking komen. We willen natuurlijk niemand te kort doen en velen doen goed werk binnen de club. De winnaar van de trofee is dan ook vaak iemand die zich al jaren inzet voor vv Hapert, een soort oeuvreprijs dus. Met de keuze voor Marije laten we onze waardering blijken voor haar jarenlange inzet binnen de commissie PR. Zij verzorgt o.a. de jaarlijkse presentatie van vv Hapert in de PC55, heeft het nieuwe logo ontworpen, maker van talloze lijstjes, posters, foto’s en stickers door haar eigen designbedrijf KleurM, bewaakster van de huisstijl, opzetten nieuwe website, mede-ontwerpster van de nieuwe koof van de tribune. Kortom genoeg redenen om haar te benoemen tot Verenigingsvrouw van het jaar 2019.

Afscheid Jan Scholtens.

Op deze avond is er ook officieel afscheid genomen van Jan Scholtens als bestuurslid. Jan vond het op 88-jarige leeftijd wel genoeg geweest en gaat genieten van zijn voetbalbestuurderspensioen. En dat mag op die leeftijd, na een loopbaan binnen de club waarin hij diverse functies heeft bekleed waaronder uiteraard die van voorzitter. Samen met zijn vrouw Lies, die de lachers met enkele scherpe opmerkingen op de hand kreeg, werd Jan in de bloemetjes gezet en kreeg hij een beeldje als dank voor zijn jarenlange inzet. Na een speech van Jan waaruit bleek dat er met zijn geheugen nog niets mis is werd hij met een donderend applaus bedankt.

Vv Hapert wenst iedereen een sportief maar bovenal een gezond 2020 toe!

Nieuwjaar receptie vv Hapert 2020-speech voorzitter

Klik hier voor alle foto`s